zondag 8 december 2013

Poppenkleertjes

Lange tijd (veel te lange tijd) lag hier een pop van groep 1/2 van zoonliefs basisschool. Ik was nl. door een enthousiaste moeder 'verklikt' aan de juf: blijkbaar was er niemand die poppenkleertjes wilde maken. Ik had eigenlijk geen tijd, maar kon ook geen nee zeggen.....had ik het toch maar gedaan. Voor deze pop kon ik nl. geen patronen vinden, het was te klein of te groot en te smal. Ik heb een jurkje gehaakt 'op gevoel':


En een babypakje met trappelzak gebreid met wat aanpassingen:


 
 
 
 
Een mutsje kon ook nog net:
 
 
 
 
 
En toen was ik er klaar mee, poppenkleertjes maken is al geen hobby van me en om daar m'n schaarse hobbytijd mee te vullen vind ik zó zonde. M'n hobbytijd en energie worden ook steeds schaarser omdat zoonliefs autisme veel van me vraagt. Therapie hier, gesprekken daar, formulieren zus, overleg zo.....komt geen einde aan lijkt het.


Nu ga ik me eerst en vooral richten op de PinterestSWAP, die had eind april dit jaar (!) al ter plaatse moeten zijn.................
 

Volgend jaar ga ik dus echt vaker nee zeggen tegen verzoeken, SWAPs, HAL/KAL/SAL/en dergelijke. Ik wil eerst eens wat afmaken van m'n Ufo's en ook gewoon eens iets voor onszelf maken.

 
 

3 opmerkingen:

Pauline zei

Dat poppenkleertjes maken was dan eerder iets voor MIJ geweest! haha.
Toch goed dat je het hebt gedaan, het is wel erg leuk geworden.
Enne...volgende keer nee zeggen he?
Maar dat leer je vast nog wel...

Pauline zei

Je kleertjes zijn heel erg geslaagd, de poppenmoedertjes en -vadertjes zullen er blij mee zijn.
Succes met het beter indelen van jouw tijd, meer voor jezelf en minder voor een ander, dat is helemaal geen schande, als je meer tijd voor jezelf krijgt in de loop der jaren, kun je weer naar hartelust gaan swappen en uit liefde geven.

Corina zei

Leuk zijn ze wel Miriam, maar je hebt helemaal gelijk, het is goed om een tijdje je rust te nemen waar het kan en dingen te doen waar je echt blij van wordt.