woensdag 23 oktober 2013

D'ruitdaging inhaalslag

Voor meer informatie over d'ruitdaging klik hier.

Oeioeioei, ik loop wat achter. Op zich helemaal niet erg, het is niet een heilig 'moeten' als je meedoet, maar ik ben zo lekker op dreef met uitzoeken en opruimen dat ik het voor mijzelf wel wil blijven volhouden.



Ik heb nu net d'ruitdaging 19 gedaan: al het bestek, glaswerk en serviesgoed uitgezocht en bekeken. Nu hadden we dit al gedaan bij de verhuizing eind 2010 omdat we hier veel minder ruimte hebben dus het verbaasde me niet dat ik bij deze opdracht geen punten kon scoren. Alles wordt met enige regelmaat gebruikt en is nog heel.

D'ruitdaging 20: Klussenlijst maken en een klus aanpakken. Nu hebben we al een klussenlijst met klussen die onder het kopje 'verbouwen' vallen en dat is manliefs pakkie-an. Hier kom ik makkelijk mee weg. Een klussenlijst die meer onder mijn regime valt is de huishoudelijke klussenlijst. En die heb ik ook al kant en klaar (in m'n hoofd, dus die gaat zo meteen in excel gezet worden). Toch nog even iedere ruimte even doorgelopen en ik kwam in de garage nog een 'vergeten' klusje tegen. Dat heb ik meteen aangepakt: het schoonmaken van de transportkoffers van de poezen (en het wassen van de handdoeken die erin liggen) Wel zo fijn als je onverhoopt onverwacht naar de dierenarts moet dat poeslief in een schone transportkoffer kan (zonder angstzweet van de vorige keer). 2 Koffers, 2 puntjes voor deze d'ruitdaging.



D'ruitdaging 21: Frutsels, knutsels en andere prullaria in woonkamer en minstens 1 slaapkamer. Onze slaapkamer is nog niet op orde/ingericht dus daar hoef ik niet naar te kijken omdat er geen prullaria te vinden is. Zoonliefs kamer is met zorg ingericht afgelopen zomervakantie dus daar kan ook nog niets weg. De woonkamer dan....ook daar weinig frutsels en prullaria, laat staan dat er wat van weg kan (weg kan het altijd wel natuurlijk, maar dan zou het gemist worden en dat is niet de bedoeling). 'Gelukkig' hebben we een open keuken en daar hangt een magneetstrip waaraan een heleboel tekeningen en knutsels hangen van zoonlief, dat heb ik lekker uitgezocht en opgeruimd. De score: zeker 15 stuks mochten weg. Laat ik het op 3 puntjes houden voor deze opdracht.

D'ruitdaging 22: Schoenen. Ook bij deze opdracht weet ik niets te scoren. Ik heb 2 paar sandalen, 2 paar nette schoenen, 1 paar winterschoenen (van die heel warme zeg maar), 1 paar rubber laarzen, 1 paar sportschoenen. Ik onderhoud ze zo goed mogelijk, kleine reparaties laat ik tijdig uitvoeren (zolen, hakken, klein stikseltje los: dat soort dingen) dus ook niets erbij waarmee ik eigenlijk niet meer over straat durf.



D'ruitdaging 23: De auto('s). Laat nou net manlief z'n autootje afgelopen weekend onder handen genomen hebben. Schoongemaakt van binnen en van buiten, uitgeruimd en opgepoetst. En omdat manlief met mijn auto naar z'n werk gaat kan ik m'n eigen auto nu niet onder handen nemen. Maar of ik er iets in ga vinden dat weg kan.............ik vrees van niet, want het voor vorig weekend is die auto ook helemaal schoongemaakt, uitgeruimd en opgepoetst. Laat ik het maar even op 0 punten houden voor nu, mocht ik komend weekend nog wat vinden in m'n auto dat meld ik dat nog wel.

Totaalscore na 23 dagen: 314 punten.

Geen opmerkingen: