dinsdag 6 augustus 2013

Nagemaakt.............

Voor het langharige zoontje van een vriendin heb ik vandaag 3 haarbanden gemaakt. Een goed passend voorbeeld had ze me meegegeven (ze heeft nl. ook 2 langharige dochters) dus dat heb ik nagemeten en uiteindelijk dus nagemaakt.

Dat lange haar viel in z'n gezicht als ie op school 'in z'n boekje' moest werken (hij gaat volgende week naar groep 2) en dat leidde hem erg veel af van z'n taak. Een jongens haarband is niet makkelijk te kopen, ze zijn meestal roze, met glitter, met bloemetjes: allemaal erg meisjesachtig dus. De enige jongensachtige haardingen die ze vond waren van die driehoekige die je om je hoofd moet knopen. Dat dit niet handig is voor een 5 jarig jongentje is wel duidelijk hè.

Jongensachtige stoffen had ik wel liggen natuurlijk en zelfs nog elastiek in de juiste breedte. Dus zonder kosten, alles uit voorraad heb ik deze haarbanden kunnen maken:

Geen opmerkingen: