maandag 19 november 2012

Week 10 van Uurtje per Dag

Week 10 alweer, wat vliegt de tijd! Afgelopen weekend heb ik weinig extra's gedaan: manlief was een weekendje weg en als je alleen thuis bent met een kleuter (van de intensieve soort zeg maar) dan komt er weinig uit je handen. Maar alles gaat nu weer volgens normaal regime, dus ik ga deze week weer vol goede moed verder met m'n Uurtje per Dag.

Maandag half uurtje extra huishouden: De eetkamertafel opgeruimd. Rond deze tijd van het jaar word je overspoeld met catalogi van speelgoedverkopers en die lagen hier allemaal op tafel. Daartussen nog wat folders van aanbiedingen die ik nog halen wilde, een onbetaalde rekening (oeps), schrijfsels/tekeningen/plaksels van zoonlief, noem maar op: een berg troep dus. Die berg heb ik uitgezocht, weggegooid, opgeruimd en nu kunnen we weer aan tafel eten zonder eerst ruimte te moeten maken. Ook heb ik schoonmaakdingen (doekjes, sponzen, etc) gewassen in de wasmachine en de bijbehorende emmers lekker uitgesopt. Daarna nog even de badmat en de badkamerdweil in de machine gedaan en toen was m'n half uurtje van deze dag ruimschoots op.

Maandag half uurtje handwerken: Ik had gehoopt het babycadeautje te kunnen afronden maar dat is net niet gelukt. Dinsdag ga ik dat even doen, dan kan ik weer iets van m'n handwerklijstje strepen: heerlijk!



Dinsdag half uurtje extra huishouden: Vandaag had ik m'n punnikklosje nodig...........nergens te vinden..............maar wat een troep op m'n hobbykamer. Ik heb mij even kwaadgemaakt (letterlijk en figuurlijk) en een heleboel uitgezocht en opgeruimd. Uiteindelijk kwam ik m'n punnikklos tegen zodat ik verder kon met m'n projectje.

Dinsdag half uurtje handwerken: Omdat ik m'n punnikklosje nodig had en het niet vinden kon is er van handwerken niets meer gekomen. In plaats daarvan heb ik m'n hobbykamer op geruimd en vond ik uiteindelijk het klosje. 's-Avonds moest ik weg, dus het punnikklosje gaat morgen z'n werk doen.

Woensdag half uurtje extra huishouden: Vandaag na m'n normale strijkronde een extra half uurtje gestreken aan 'zomerwasgoed'. Dit meteen gevouwen en in de kast gelegd voor volgend jaar zomer. Deze klus is nog steeds niet helemaal klaar, maar het einde komt in zicht!

Woensdag half uurtje handwerken: Vandaag het babycadeautje af gekregen. Daarna nog wat HAL blokken gehaakt, ik heb er graag een paar op 'voorraad'.

Donderdag half uurtje extra huishouden: Manlief is druk met plafondbalken schilderen in de kamer. Ik ben continue bezig met vanalles en nog wat maar niet echt iets dat onder dat half uurtje extra vallen kan. Wel heb ik te kleine schoenen van zoonlief meteen meegegeven zodat die niet in huis rond gaan slingeren. O ja: ik heb de Sint cadeaux ingepakt (het was weer meer dan ik dacht dus ik heb wat apart gelegd voor een andere gelegenheid).

Donderdag half uurtje handwerken: Omdat de hele benedenverdieping ondersteboven/binnenstebuiten en achterstevoren staat had ik geen zin om te handwerken.



Vrijdag half uurtje extra huishouden: vanwege de schildertoestand thuis ben ik, samen met zoonlief die je ook liever niet tussen de verf en trapjes en kwasten en rollers ziet lopen, het huis ontvlucht. Eerst een heerlijke pannenkoek wezen eten, daarna een kleine wandeling door Baarle Nassau/Baarle Hertog, naar de bieb en daarna naar de Boerenbond. Omdat het toen nog te vroeg was om naar huis te gaan wilden we nog even naar de Boerenbond in Gilze gaan. Onderweg de kaasboer nog bezocht (zij maken zelf schapenkaas en verkopen geitenkaas van een nabije geitenkaasmakerij). Toen was de dag om en had ik geen half uurtje extra aan het huishouden besteed.

Vrijdag half uurtje handwerken: niets van gekomen gezien de toestand van ons huis (vooral de overal rondslingerende verfspullen en het ontbreken van meubels op de benenden verdieping)

1 opmerking:

Pauline zei

Je hebt weer het nodige wel gedaan, je blijft zo toch lekker op schema.