zondag 22 juli 2012

Strijkkralen en luis

Intrigerende titel hè: strijkkralen en luis. Gelukkig hebben ze niets met elkaar te maken: onze nieuwe, vers geplante appelboompjes hebben bladluis.



De mieren zijn er gelukkig mee, ik niet zo dus ik moet aan de slag hiermee (hiertegen is het eigenlijk). Harde waterstraal (eventueel met groene zeep) dat ga ik eerste maar eens proberen. Vanavond wil ik toch bonen gaan plukken op de tuin, dan neem ik meteen een plantenspuit mee.

Over naar wat leukers: strijkkralen. Zoonlief vind het leuk om met een kralenplank te spelen (die hebben ze op school), die kralenplanken kun je zelf maken of kopen maar met strijkkralen kun je ook leuke figuren leggen en ze dan vaststrijken (dat kan met een kralenplank niet). Ik had nog een flink bedrag aan VVVbonnen liggen dus we zijn in gaan slaan bij de speelgoedwinkel. En bij thuiskomst meteen maar aan de slag ermee. Het blijkt dat ik het zelf ook leuk vind om te doen, beetje mandala-achtige dingetjes maken, groot succes dus!

Work in progress:

Finished objects:

2 opmerkingen:

Grietje zei

Groene zeep werkt goed hoor!

Wat is jouw kleine man toch een kunstenaar, knap dat hij er het geduld voor heeft!
Maar waar is jouw mandala-achtige creatie?

Groetjes,
Grietje

Miriam zei

Mijn manadala achtig dingetje zie je op de eerste strijkkraalfoto, rechts midden. Ik heb deze niet gestreken: ik vind het leggen al zo leuk.

Groetjes
Miriam