zondag 24 juni 2012

Moestuin bericht

Gisteren was het zover: we hebben het fruit geplant. 2 Appelboompjes (1 Elstar en een rode Jonagold), 2 doornloze Bramen (ik heb liever die mèt doorns, die vind ik beter smaken maar die verkochten ze niet: gaan we volgend jaar achteraan), 2 Zomerframbozen en 2 gele Frambozen. Ook hebben we de spontaan opgekomen Oostindische Kers bij elkaar zet op een lege plaats. Hard gewerkt dus. Vandaag stormde en hoosde het maar omdat het vanavond opeens lekker weer werd (zonnetje en droog, het waait nog flink) ben ik maar eens gaan kijken hoe de boel erbij staat. En het ziet er goed uit, kijk maar eens:



LOL, zo zie je natuurlijk weinig. Even met m'n goede schoenen de tuin in voor wat betere foto's:



Tussen de palen het zachtfruit en links daarvan de Oostindische Kers.



Rechts vooraan de Rode Jonagold en in het midden (goed kijken!) dan zie je de Elstar staan. Het zal nog even wachten worden op een mooie oogst denk ik, maar goed: het begin van onze boomgaard staat er.


Het bonenbed links vooraan (je ziet dat van bijna alle rijen de eerste boon is opgegeten door muis/vogel/whatever.) en voor de kist op poten van de buurman is zoonliefs tuintje met Zonnenbloemen en Irisjes (2/3 is leeg omdat ie daar speelt met grond, water, steentje, takjes, onkruid etc. etc. etc.)


Links vooraan een Boon, rechts in het midden Knoflook en daarachter met de grote bladeren: Pompoen.


Hoe mooi kan zo'n Pompenplant in het avondzonnetje toch zijn hè. Ik heb zo'n 15 jaar geen moestuin gehad (wel een Druif en Kiwi in de achtertuin en wat tomaten en aardbeien in potten en bakken), ik miste het wel hoor, het moestuinieren, maar dat ik zó blij ben dat ik er weer mee bezig kan: dat wist ik tevoren niet!


1 opmerking:

Corina zei

Oh heerlijk zeg, en fijn dat je er zo van kunt genieten!