dinsdag 22 november 2011

100 Vogels. 1/100.

Ik hou van vogels, al m'n hele leven. Ik zou als een vogel willen vliegen, ook al heel m'n leven. Dus wat ben ik nu van plan: in het komende jaar wil ik proberen 100 keer een blogbericht over vogels te plaatsen. Over echte vogels, zelf maak vogels, koopvogels, nesten, nestkasten: alles wat ik maar leuk vind en tegen kom op vogelgebied. Laat ik beginnen met m'n lievelingsvogels, vandaag de Turkse Tortel en dan berichtje 2 over de (Huis)Mus.

De Turkse Tortel dus. Ik denk dat vrijwel iedereen dit diertjes wel kent, net als de Mus, geen spectaculair verenkleed maar juist heel delicaat. Als je hier even klikt: Turkse Tortel , dan kun je vanalles lezen over dit mooie duifje.

Bij Etsy vond ik een mooie Turkse Tortel ketting:



De Etsyshop heet The Periwinkle Nuthatch en door hier te klikken kom je meteen uit bij deze leuke ketting: Turkse Tortel Ketting . 

Wat ik ook wel onder de kerstboom zou willen vinden is deze schitterende print van Eleanor Grosch:


Te koop bij Charley Harper prints voor $40.

Geen opmerkingen: