zaterdag 21 februari 2009

Update 2 HAL

Het is alweer de 21e februari. Tijd voor een HAL update dus. Ik ben niet al te hard opgeschoten met het haken, eerlijk gezegd heb ik er enkel afgelopen week aan gewerkt. Ik heb in totaal 4 avonden gehaakt, waarna ik van 2 avonden het werk uithalen moest. Ergens zat een fout, maar ik kon hem maar niet vinden. Uiteindelijk, na een hoop kijken en vergelijken met de baan die al klaar was, ontdekte ik de fout. Ik heb de hele boel achteruit gehaakt, de fout hersteld en nu vlieg ik er weer doorheen. Het is een vrij makkelijk patroon alleen moet je wel goed lezen en tellen. Eén baan af, de onderste, en één baan bijna af, de bovenste dus. De kleur van m'n katoen is petrol, het is dan ook donkergrijs met een blauwe zweem. Gekocht bij 'mijn huisleverancier' M+M Wolpost . Vanavond probeer ik deze baan af te krijgen zodat ik verder kan met m'n kabouterSAL. M'n 3e Odd Sock ligt ook al weer op me te wachten en het 7e blok van m'n afghan roept ook m'n naam. Vandaag de Anna van maart gekocht en een leuke coupon tricot op de kop getikt om voor zoonlief een t shirtje te naaien. Ik verveel me voorlopig niet!

13 opmerkingen:

josé zei

Ik vind hem prachtig, een heel mooie kleur !!

dijn zei

Heee, geweldig, al bijna je tweede baan af. Hoe lang wordt die van jou?
Ik vind de kleur subliem!

Anoniem zei

Wat hebben we toch een heerlijke hobby's he...grinnik
Groetjes Natascha

Anoniem zei

Ik vind je kleur ook heel mooi!
In de laatste baan haak je de stroken aan elkaar. Veel succes.

atelierlemlem zei

Mooi! Wat een getel zeg..ik haak graag 'op de automatische piloot', dan kan ik ondertussen nog wat praten, tv kijken en eventueel een spelletje doen..(multitasken..)
Je hebt nog een hoop te doen hoor, lekker van genieten!

Anoniem zei

Dag Miriam,

Wat ben jij met een hoop dingen bezig.Veel succes ermee en wordt er maar niet nerveus van.
Groetjes Annemieke

Anoniem zei

Prachtig haakwerk.
En een mooie kleur.


Hoor bij vele over uithalen, goed dat je door bent gegaan.

En lekker veel heerlike bezigheden, MMMMMMM

MM

Miriam zei

@ J.I.M.: dankjewel!

@ Dijn: ik weet niet precies hoe lang, ik heb hem nog niet gemeten, maar ik volg gewoon het patroon. Dus ik start met 85 blokjes een baan. Mooie kleur hè, ik zie bij de anderen enkel wit en ecru, ik heb geloof ik de enige die em in kleur maakt. Ik ben wel haakverslaafd geraakt hoor! Vroeger kon ik het niet zo goed, maar nu ga ik als een speer.

@ Natascha: ja, heerlijk hè. Altijd wat te doen, je nooit vervelen: zalig! En altijd originele dingen, zodat anderen vragen: waar heb je dat gekocht? En dan zeggen: zelfgemaakt!

@ Lut: de meeste haken em in het wit/ecru geloof ik. Maar die kleur past niet bij ons in de kamer (hij komt op de bank te liggen) Ik moet idd niet vergeten de eerste baan aan de tweede te haken, zou echt iets voor mij zijn om de tweede baan helemaal af te haken om dan te beseffen: o ja, moest aan de eerste vast!

@ Lieveheersbeestje: op de automatische piloot gaat wel een beetje hoor. Als je een stukje van het patroon van 1 baan gedaan hebt, gaat de rest redelijk vanzelf. Maar je moet blijven opletten, dus ik luister tv bij het haken ipv kijken.

@ Annemieke: ik heb graag het één en ander onder handen ja. Zenuwachtig wordt ik er op zich niet van, wel van de lijst met zaken die ik nog graag zou willen doen/maken. Daar heb ik in één leven geen tijd voor denk ik wel eens.

@ MM: ik las idd bij velen dat er achteruitgehaakt moest worden. Het rare is dat ik bij de eerste baan helemaal foutloos gegaan ben en bij de tweede baan zoveel 'problemen' kreeg. Zal wel een gevalletje zijn van: o, dit is de tweede baan, dan weet ik het wel.

GRANNY'S HOUSE zei

Mooi Miriam, ik blij jou kleur prachtig vinden.

Alleen dat achteruit haken, dat zal ik dan eens moeten doen, want ik haak vooruit.

Groetjes
Ines

Miriam zei

Hoi Ines, achteruit haken (of breien of borduren of naaien) doe ik niet graag hoor. Dat betekent dat ik fouten maak. Maar het is dan ook wel weer zo dt een mens leert van fouten maken.

Groetjes,
Miriam

Anoniem zei

Hoi Miriam, Wat mooi gehaakt en inderdaad een mooie kleur! Fijne dag!

Anoniem zei

Mooi dat haakwerk !
Fijne dag , groetjes Ingrid.

lheurebleue zei

mij lijkt dit helemaal geen gemakkelijk patroon! het ziet er heel mooi en indrukwekkend uit ...