woensdag 11 februari 2009

Steekmarkeerders zijn klaar.

De stekenmarkeerders zijn klaar. Het was een uur/anderhalf uur werk. Maar voordat ik aan de slag kon........................ZUCHT.

Eerst leg ik altijd al m'n benodigheden klaar. Ik trek dus m'n 'hobbykastje' open en pak m'n kniptangetje. Maar waar is mn platbekje? Niet te vinden! Het hele kastje leeg gehaald: niets. Op diverse andere plekken gezocht (rommellaatjes, rommelbakjes, gereedschapskist manlief etc etc etc) Nergens m'n tangetje te vinden! Na 2 uur zoeken was ik het beu, tijd voor drastische actie.

Kind in z'n jasje gehesen, dasje om, schoentjes aan. Ikzelf m'n schoenen en jas aan. Zoonlief in de auto gezet, kinderwagen achterin. Naar de Fixet gereden en daar maar nieuwe tangetjes gekocht. M'n kniptang was tenslotte ook niet zo heel goed meer, dus een complete nieuwe set afgerekend. Ik had toevallig nog een kortingsbon van € 10,00. De financiële schade viel dus mee. Ik was langer bezig met het kopen van de tangen dan het maken van de steekmarkeerders, maar ja, ik heb een mooi setje tangetjes nu en binnenkort zal m'n oude platbekje wel tevoorschijn komen. Daar ben ik van overtuigd!! En ik voel aan m'n water dat ik binnenkort wel meer doen ga met kralen............................ toch wel weer leuk. (Ik heb ooit, lang geleden: begin jaren 90, een cursus sierraden maken met kralen gevolgd in Sluis.)

7 opmerkingen:

Marleen zei

de steekmarkeerders zien er heel leuk uit, maar kan je mss vertellen waarvoor dit dient eigenlijk, want had er nog nooit over gehoord ... sorry..

Miriam zei

Steekmarkeerders gebruik je bij het breien. Als je bv met een patroon werkt waarbij je om de zoveel steken 'iets' doen moet (kabelen, ajour) dan hang je tussen de steken in een steekmarkeerder aan je breinaald. Hoef je niet te tellen of je er al bent zeg maar.

Groetjes,
Miriam

Anoniem zei

Ik zie nu dat je in Zeeland woont. Kan jij mij een goede handwerkzaak aan de hand doen in zeeland?? Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen maar ken geen winkel met een goed assortiment.

Miriam zei

Hmmm, ik koop meestal via internet omdat er niet 1 zaak is waar ik alles naar m'n zin kopen kan maar ik geef even wat adresjes.

In Koewacht zit de Wolboerderij maar ik ben er zelf nog nooit geweest.
In Middelburg zit de Pipoos, La Vaca Kreatief, Roos, Rok & Rol.
In Goes heb je De Vliegende Kraal, Jestex, Het Hobbyhuis, CB Hobby Kadohoek, Joke Pouwels, Firma Nooy.
In Heinkenszand Hobbyhuis de Kok.
Dit zijn de zaken waar ik wel een kom. Anders moet je eens kijken bij http://www.creatiefnetwerk.nl/home.html Hier staan per provincie allerlei hobbyzaken.

Succes!
Groetjes,
Miriam

Anoniem zei

Wt een feest, zo'n mooie gevulde doos van Wolhalla en dan ook nog van die mooie steekmarkeerders ..daar kan een mens toch helemaal blij van worden !!!
Groetjes Natascha

Miriam zei

Klopt! Dat is echt genieten, het ene is klaar en het andere stáát klaar.

Groetjs,
Miriam

Anoniem zei

Wauw die zijn schitterend helaas dat krijg ik niet meer voor ekaar om zelf te maken, dat is te fijn werk voor mijn handjes, maar ze zijn supers
groetjes van ons Marianneke