woensdag 24 december 2008

Wat is HAL en wat is SAL.

Ik kreeg de vraag waar HAL en SAL voor staat. SAL is het bekendst in het handwerkwereldje en staat voor Stitch A Long. Het komt erop neer dat je met meerdere mensen, gelijktijdig, hetzelfde borduurwerk maakt. Je plaatst met enige regelmaat updates op je weblog/site of op het forum dat voor de SAL's in het leven geroepen is. Ik borduur zelf m'n SAL's bij Jacqueline te vinden op http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=365151 . De HAL is een Haak A Long. We haken met ongeveer 20 dames, tegelijkertijd, dezelfde sprei. Er zijn dames die een afwijkende maat nemen of soms een compleet ander patroon. Bij deze HAL is dat allemaal mogelijk. Dijn en Lut hebben deze HAL in het leven geroepen. De blogs van Dijn en Lut vind je aan de rechterkant van mijn weblog, onder het kopje Blogs.

5 opmerkingen:

MorganMagic zei

aha nu ben ik mee, het is eigenlijk zoals de engelse termen CAL en KAL ;)
borduren is écht niks voor mij, en voor haken ben ik nog een beginneling, maar ik volg jouw werkjes wel!

Miriam zei

Yep! Je hebt het gesnopen! En haken..............ik ben ook geen haakwonder hoor. Maar het hele werk bestaat uit lossen, vasten, halve vasten en stokjes. Meer niet.

Groetjes,
Miriam

Anoniem zei

Het is dat ik al zoveel andere dingen leuk vind, dat ik deze nu niet aan mijn lijstje ga toevoegen. als je het goed vind geniet ik lekker van jou mooie maaksels mee !!!
Groetjes Natascha

MariecusBruyn zei

Dat is een leuk initiatief van deze twee dames!
Ik heb zelf al zoveel werkjes in het verschiet, dat ik bijna al tijd te weinig heb om die uit te voeren. Dus zo'n SAL zit er voor mij voorlopig niet in. Maar misschien in de toekomst wel :)
Ik volg alleszins jouw vorderingen heel graag! En wie weet wordt ik zo wel een keer over de streep getrokken :p
Nog fijne feestdagen gewenst!

Miriam zei

Dat is dus het nadeel van het volgen van diverse weblogs: je ziet het ene leuke idee na het andere. En voor je het weet doe je mee aan 1001 dingen. Ik probeer me in te houden komend jaar (goede voornemen van 2009) Maar ik beloof niets, mocht er 'onverwacht' weer iets leuks voorbij komen dan doe ik wss toch weer mee :)

Groetjes
Miriam