dinsdag 8 juli 2008

Opruimen.


Gisteren heb ik maar eens m'n 'voorraad' met handwerk- en knutselspullen uit diverse kasten, lades en plastic kratten getrokken en soort bij soort gelegd. Ik heb m'n naaispullen gelaten waar ze waren, die komen op een later tijdstip aan de beurt. Ook m'n hobby/handwerk boeken staan er niet tussen, ze staan nl. netjes in een boekenkastje op de studeerkamer en de tijdschriften waarop ik een abonnement heb liggen ook netjes in een kastje op de zolder overloop. Dat dus buiten beschouwing gelaten, krijg je deze berg.
Ik zal even een rondleiding geven, daarbij van links naar rechts gaande:
Grijze krat met zwart deksel: allerlei knutsel ideeën uitgescheurd uit tijdschriften, uitgeprint van internet en losse gekochte hobby tijdschriften. Op het krat ligt een stapeltje vilt (groen, wit en oranje) waar ik diertjes uit geknipt hebt om een hemeltje rond het baby bedje op te leuken (hemeltje is ondertussen weggehaald, er hebben nooit diertjes op/aan gezeten). Naast het vilt op het krat ligt een 'zelf zeep maken' pakket. Een blok doorzichtige zeep en 4 flesjes kleur/geur om door de zeep (die eerst gesmolten moet worden) gedaan kan worden en de vormpjes waarin het gegoten wordt om weer op te stijven.
Voor het krat ligt een zootje scoubidoe draadjes met boekjes en 'patronen' om te scoubidoën, hiernaast liggen vormen om strosterren mee te maken (van die scandinavische kerstboomornamenten) met daarop schuimrubber blokken om met stof aan te kleden en een speleding van te maken.
Naast het krat een berg 'kralen'spul. Natuurlijk de kralen zelf maar ook diverse tangetjes, een kralenweefraam, een popje waar een kralenjurkje voor gemaakt moet worden (pakketje met alles erin), kaarten waarop met kralen geborduurd wordt en allerlei draad en andere benodigheden om met kralen te werken. Daarnaast macrame touw (overschot van een project), een sneeuwbol waar bv een foto in gestoken kan worden.
In de hoek, benodigheden voor het verwerken van servetten (lijm, kwast, servetten, tissues), glitter en glansdingetjes om iets op te leuken. Links van het tweede grijze krat een stapel spullen om kaarten te maken (3d, stickers, papier, borduren-op-papier, schaartjes, lijm, stiften, etc. etc. etc.)
Vóór het Curverkrat een paar pakketjes om poppen/popjes mee te maken en een stapel Pipoos boeken en 2 keer een catalogus van Opitec. Het curverkrat zelf is gevuld met borduurtijdschriften (los gekocht), borduurpatronen, borduurpakketten (al, half of niet gemaakt). Op het krat een doosje DMC, een zak grijze DMC en 2 bolletjes DMC, wat Venus en Anchor garen dat ik dus nooit gebruik, een borduurtijdschrift (net gekocht), wat kleine borduurpakketjes en 2 bubbeltjesenveloppes vol met borduurstoffen.
Naast het grijze curverkrat staan 3 doorzichtige kratten waarin m'n borduurwerken zitten waar ik momenteel mee bezig ben (2 SAL's, 1 geboortelap en de benodigheden voor nog 2 SAL's en nog 2 geboortelappen) De intratuintas zit vol met wolresten (3 jaar geleden de achterbak van m'n Berlingo vól met wol aan een school gedoneerd om ruimte te maken op zolder)
De kartonnen doos zit vol wol besteld voor een specifiek doel te weten 2 damestruien en 1 kindertrui. De plastic tas op de kartonnen doos zit vol met bruine wol voor handschoenen (de bijbehorende jas is alweer naar de kledingbak gegaan deze wol zal dus een andere bestemming krijgen) En voor de doorzichtige kratten en de kartonnen doos liggen breipatronen, wolstaalboeken, koker breinaalden, koker haaknaalden, regelteller, breinaalpuntbeschermers en meer van dat kleine breispul. Hèhè, nog niet afgehaakt na dit opnoemgeweld?
Gisteravond heb ik dus plat op m'n achterste de hele berg uitgezocht. Er gaat wel wát weg hoor, maar niet veel. (het zeepgebeuren, de scoubidoe dingen, borduurspul wat ik niet gebruik en wat gemaakt borduurpatronen die ik niet nog eens maken wil) Daarna alles weer netjes opgeruimd en weggezet en me voorgenomen eens een flink gat te gaan slaan in m'n voorraad (UWYH)


2 opmerkingen:

Myrthestiek zei

Ooh dat valt toch allemaal best mee! Ik ga mijn spul dus NOOIT op 1 foto krijgen hè en dan zijn er nog hobbies die ik graag eens zou willen uitproberen :o0.

Miriam zei

Ik had al een hoop weggedaan toen we ons huis te koop zette 2 jaar geleden. Aangezien ik met regelmaat verhuis wordt er dus met regelmaat opgeruimd en weggedaan (en dan spijt krijgen en opnieuw een voorraad aan leggen). Ik heb ook nog een hoop wensen op hobby gebied: sokken breien, quilten, frivolité, weven, spinnen. Ik heb een abonnement op Handwerken zonder Grenzen en daar staan ook vaak dingen in die ik wil leren (turks haken van bloemen een paar nummer geleden, mjammie kwijl) Ach, een mens moet wat te wensen hebben toch? Ik zou trouwens ook weer heel graag een moestuin hebben, zelf ijs en pasta maken, brood bakken (doe ik soms, maar dan structureel) hooikistkoken lijkt me ook leuk. Dus sowieso een paar levens te kort om alles te doen en te leren van m'n wensenlijst. En één van m'n gekste wensen (volgens anderen) zelf een auto bouwen. Je hebt nl. van die bouwpakketten van met name sportauto's. Maar ja, de meeste standaard huis, tuin en keukengarages hebben geen brug om zo'n ding op te zetten. Maar ik hou hoop.............ik zie me al rondrijden in m'n zelfgemaakte auto.