donderdag 14 februari 2008

Kroontje klaar.



Het kroontje is ook klaar, het was dan ook maar een klein werkje. Ik heb voor het eerst op een gekleurde stof geborduurd. Je moet wel goed licht hebben met borduren op donkerblauw, maar het goud komt er heel mooi op uit. De goudkleurige draad was wel een apart soort garen. Het is net zo dik als ongespleten dmc, de kern van de draad is wit met daar omheen goud gewikkeld als het ware. De draad is ook nog eens elastisch. Het werkje gaat in de envelop voor Borduren voor Gezondheid. Leuk dingetje voor een kaartje.


Ik ben maar meteen weer begonnen met een ander klein werkje, 'Briar Rose' geheten. Hier moet ik werken met o.a. een knoopjessteek. Ben benieuwd hoe dat gaat. Mocht het niets worden dan verwerk ik er wel een kraaltje in (de knoopjes zijn de meeldraden/stampertjes in de bloem)


Hier ook even een fotootje van de geboortelap. Deze borduur ik met name 's-avonds laat/ 's-nachts als ik na een voeding niet meteen in slaap kan komen. Dat gaat vrij makkelijk met aïda.
Wordt wel een liefje vind ik zelf.

Geen opmerkingen: