dinsdag 29 januari 2008

Wat maak ik het mij moeilijk soms.

Ik heb m'n krat met patroonbladen en patronen er bij gepakt en een paar uur heerlijk zitten neuzen. Ik herontdekte weer een heleboel leuke dingen om te naaien en sommige kledingstukken die ik leuk vond, vind ik nu een stuk minder leuk. Grappig dat je smaak zo veranderen kan op relatief korte termijn. Ik wilde graag een patroon voor een tuinbroek voor Kindlief. Knippie Baby en Ottobre doorgekeken maar niet een patroon naar m'n zin gevonden. Kijk ik een paar uur later m'n Burda's door staat daar een ontzettend leuk patroon voor een tuinbroek. Nogwel in 4 maten, te beginnen met maat 74. Precies goed dus!! Als Manliefs overhemd klaar is ga ik een tuinbroek maken dus. Ik heb er nu al zin in, m'n eerste genaaide kinderkledingstuk gaat het worden. Ik denk dat ik jeans ga nemen (dunne kwaliteit) gecombineerd met een leuk motiefstofje. Daar ga ik even voor in de quiltwinkel zoeken, die hebben hele leuke motiefstofjes voor jongens (auto's, voetballen, hondjes) Ik heb er maar een klein stuk van nodig dus zo duur gaat dat niet worden. Snel dat overhemd afmaken dus!

4 opmerkingen:

Myrthestiek zei

Wat komt me dit toch bekend voor ;o). Tegenwoordig doe ik het dus andersom; ik pak het lapje dat ik wil gaan gebruiken en zoek dan het patroon erbij en ga daar dan ook gelijk mee aan de slag.

Miriam zei

Ja, dat is inderdaad een betere volgorde. Ik heb lappen genoeg, maar eigenlijk zijn die al ergens voor bestemd. Ach, kan een mens ook teveel lapjes bezitten?

Myrthestiek zei

Je kunt geen lapjes teveel bezitten; alleen ruimte te weinig :o)

Miriam zei

En tijd te weinig! Ik heb tot nu toe nog geen winkeltje gevonden om een zakje tijd te halen. Maar ja, ik wil dan ook zoveel doen. Ik moet maar eens beter prioriteiten stellen.